LEES HIER DE BELEVENISSEN VAN DE 2DE KLEUTERKLAS. AARZEL NIET OM ZO NU EN DAN TE REAGEREN...

donderdag 16 januari 2014

Thema "Dag en nacht" en "De ruimte"

De voorbije 2 weken leerden we over "Dag en nacht", "Licht en donker" en "De ruimte". In onze klas stond er een grote leestent met een sterrenhemel en een kleine tafeltent waarin we met met allerlei lampjes konden experimenteren.








In de eerste week leerden een versje:
Ik heb mijn raket in de tuin gezet.
Een druk op de knop. We stijgen op.
Momentje maan, ik kom eraan!
En ben ik eenmaal boven, boven op de maan...
Dan doe ik voor jou alle sterren aan

In de tweede week leerden we een liedje:
 's Avonds voor het slapengaan,
kijk ik even naar de maan
En de maan die kijkt naar mij
En we lachen allebei
's Avonds voor het slapengaan,
trek ik mijn pyjama aan
de pyjama trekt aan mij
En we lachen allebei

We schilderden een raket...

We knipten en plakten een zon...





We kleurden een tekening en schilderden een helft ervan donker, zoals de nacht...


De juffen hadden verschillende spelletjes gemaakt:
Dobbelsteenspel "De raket"

Een matrix...

Een puzzel van een astronaut...

Manen ordenen van smal naar breed...


 Mozaïek van een raket

Het schrijf- en magneetbord heeft enorm veel succes! Er zijn al een aantal kleuters die geïnteresseerd zijn in letters en willen hun naam leren schrijven...






Zo nu en dan werd er een raar ruimtewezen gespot...


1 opmerking: